Vous êtes ici : Accueil >Evénements > Chaire EBiomed : Objets biomédicaux (...)
  • Chaire EBiomed : Objets biomédicaux connectés

• EBiomed Chair : Ambient assisting living and biomedical connected objects

Ce séminaire s’articulera autour des thématiques de la chaire EBiomed, un programme scientifique porté par l’Institut Universitaire d’Ingénierie en Santé de l’UPMC et ayant pour objectif d’accélérer la recherche en eSanté par le développement d’outils biomédicaux connectés et leur application dans divers domaines tels que : les maladies chroniques, le suivi de grossesse, le maintien à domicile des personnes âgées et la rééducation fonctionnelle.

---

The main objective of EBiomed Chair is to accelerate the development of the eHealth research program as part of the IUIS (Institut Universitaire d’Ingénierie pour la Santé) more specifically through the scientific program : developing connected biomedical tools (targets : the chronically diseases, pregnant women, elderly, functional rehabilitation) while integrating the human sciences (usability, acceptability, ergonomics, …). The two main axis of the chair program are : biomedical connected tools and robotics for eHealth. An integration living lab platform is developed in the framework of Innovation Center of UTC.

The two main topics of the presentation are : the sound environment analysis in order to recognize everyday life sounds using pattern recognition algorithms (GMM, HMM) and multimodal data fusion
    through two different approaches : fuzzy logic and evidential networks.
    The developed system in the frameworks of EMonitor’age project will be presented like an example.

The main scientific aspects which will be developed are : biomedical signal processing, pattern recognition, multimodal data fusion taking into account the uncertainties, multisystem collaboration.

Jeudi 28 janvier 2016
    Salle A148

Dan Istrate
    Titulaire de la chaire SU : E-Biomed