Ateliers de conversation en français

Bibliothèque de l’Université Paris 8

Academic Library of the University of Paris 8

ATELIERS DE CONVERSATION EN FRANÇAIS POUR ÉTUDIANTS ÉTRANGERS

À partir du 3 novembre 2017, auront lieu au sein de la bibliothèque de l’Université Paris 8 des ateliers de conversation en français pour les étudiants internationaux, tous les mardi et jeudi de 13h à 14h.

Pendant une heure, les bibliothécaires animeront ces ateliers, offrant aux étudiants étrangers l’opportunité d’échanger entre eux en langue française et ainsi de pratiquer et d’améliorer leur niveau de langue.

Places limitées. Rendez-vous à la bibliothèque 15 min avant le début des ateliers, pour vous inscrire directement.

Assistant des ressources humaines {PDF}

LANGUAGE EXCHANGE WORKSHOPS IN FRENCH FOR
INTERNATIONAL STUDENTS

From November the 3rd, language exchange workshops in French will be offered into the academic library of the University of Paris 8 for the international students, every Tuesday and Thursday, from 1 pm until 2 pm.

For one hour at a time, the librarians will run these workshops, offering to international students the opportunity of a language exchange in French in order to practice and improve their language skills.

Limited places available. In case you are interested, be at the library 15 minutes before the beginning of each workshop, to register directly.

Quand / When  : à partir du jeudi 3 novembre / from november the 3rd

Où / Where : accueil de la bibliothèque / at the library